TALK TO ME

Om det är någon diskussion (bortsett från typ idol och abort) som jag skulle kunna disskutera konstant, varje dag varenda timme, så är det denna "du-duger-som-du-är-och-dessutom-tycker-killar-om-kvinnor-med-kurvor-för-det-finns-mer-att-ta-i-diskussionen. FÖR MAN BAH: VAAA?! du sa just emot dig själv så jävla mycket! Och undrar om inte jag duger som jag är om jag är smal?? Och ja, det KANSKE är fler överviktiga som är osäker på sitt utseénde och man kanske vill höja deras självförtroende, men måste man då göra det genom att klanka ner på någon annan? Var inte budskapet att du duger som du är? Vad har människor inte förstått då? Tror dom att smala personer inte har några känslor? Tror dom att det skulle vara roligt att höra kommentarer som mager, benig, för smal om sin kropp om man är osäker på den? Tror ni att någon som spenderar flera vakna nätter och timmar framför spegeln och oroar sig för att deras ben är för smala eller för att revbenen syns för mycket. Tror ni att dom skulle uppskatta att höra "oj, gud vad du är smal" eller "du är så mager" eller kanske läsa i en tidning eller i en blogg att killar tycker om kvinnor som har kurvor och att det inte ens är särskilt snyggt att vara för smal?!?! TROR. NI. DET.

Nej usch. jag är så jävla less på folk som tror att dom har någon som helst rätt att kommentera en smal människas kropp på ett förolämpande sätt när dom inte ens nästan skulle överväga om att säga något liknande till en överviktig människa!

Vad tycker ni?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0