nio filmer.

okej! nu kör vi. Filmer ni måste se. Böcker ni måste läsa. Musik ni måste lyssna (osv. osv.) Och vi börjar med filmerna. Dock inte i någon speciell ordning.
-Dirty dancing. på riktigt. den som inte har sett: ring mig!!!!! Lovar du kommer bli knäsvag och allt sånt där.
Vem vill inte vara baby och ha en affär en äldre man som dessutom visar sig vara en dansare som kan kasta dig i luften på ett snyggt sätt och dessutom fånga dig? vavavava. vem vill inte?
Jag tror att jag såg på den här filmen minst en gång i veckan för ungefär exakt ett år sedan i en period av några månader. Och nu börjar jag känna suget igen. (kanske för att jag har lagt ner mitt andra beroende fejsbok?)Så himla himla bra hursomhelst. och jag tror inte på någon av er som säger motsatsen.
(glöm inte att dirty dancing 2 också är väldigt värd att se.)
-The notebook. Den ultimata kärlekshistorian. Ett av mina mål i livet är att få alla som inte har sett denna film att se den! herre-gud. ni vet inte vad ni går miste om. se. se. se.
så fint. så hjärtkärande. så bra.

-Patrik 1.5. Delar kanske på en första plats över Sveriges bästa filmer.
+
=
<3
(någon annan som tycker att våran mattelärare påminner lite om gustaf skarsgård???:o)
-Snabba cash. Även en film som delar på den där första platsen. I snabba cash hittar vi den perfekta blandningen mellan överklass och gangsta. Lett assåÅ manneeen.
-Millenium-serien (för att jag inte kan välja vilken!). Dock vare himla länge sedan jag såg någon av dessa filmer, men minns jag rätt så ska dessa också dela på första platsen över svenska filmer! (MATILDA: ring mig. vi måste titta, vågar och vill inte själv. he-he-he-he.) Och lisbeth är ju väldigt väldigt tuff.
-Sex and the city the movie. När kanske världens bästa tv-serie görs till film kan det antingen gå skäpp rätt åt helvette eller bli helt freaking fantastiskt. Och åh, vad jag tycker om den här filmen. Har sett kanske tusen gånger. minst.
-Juno. Man kan liksom inte förneka att det är en väldigt bra film. Det går inte. Jag tror inte jag vet en enda person som tycker att den är dålig. Så se om du inte har sett. Bra musik också. Typ den här låten!
-The wedding date. Den officiellt bästa filmen när man inte vill eller orkar tänka. (garanterar er ett lyckligt slut!)
-Almost famous. Åh. vad jag minns att denna var bra. Rätt rolig också va? typ "don't do drooooogs".
En kille som följer med ett band på deras turne för att kunna skriva en artikel och allt möjligt händer nog. öh. ja. vad händer inte liksom??????
så.. och jag har säkert glömt hälften nu bara för att det är det man alltid gör..
typ en shopaholics bekännelse som är helt galet kul, och i taket lyser stjärnorna som jag faktiskt minns som väldigt bra(?) och Edward sissorhands och ja..osv.osv. så ni får gärna fylla på min lista och gärna med en liten motivering! puuuussss.

Kommentarer
Postat av: emma

alla dessa filmer är ju awsome. MEN MEN MEN du har ju glömmt några riktigt gobitar, typ:



factory girl (!!!!!)

fucking åmål

crash

the wrestler (GAH, se den)

a beautiful mind

sagan om ringen filmerna (hehe)

the lovely bones

så som i himmelen

500 days of summer

v for vandetta



OSV.

2010-10-15 @ 00:07:19
URL: http://enelram.blogg.se/
Postat av: emma

mun mot mun också. svensk film. sjukt bra och jobbig.



de obligatoriska johnny depp filmerna: edward scissorhands, cry baby, gilbert grape och finding neverland.

2010-10-15 @ 00:09:14
URL: http://enelram.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0