hjärtat sitter utanpå slår inte som det brukar slå

Om mig
Malin. och hela den här bloggen handlar om mig. Jag tycker om att skriva och tydligen så sjunger jag mest hela tiden. och så här söt ser jag ut.

 
Min första kärlek
Åh, jag vet inte vad jag ska räkna som första.
Men när jag gick i fyran var jag kär i en kille som nu är en fjortis med snus under läppen och byxor nere vid knäna. Men då var det verkligen påriktigt och det jobbigaste var att han var ihop med en tjej i våran klass. Om jag letar fram min dagbok från den tiden hittar vi säkert några hemlighetsfulla kärlekstexter om honom.
Vad är kärlek?
Jag tror att kärlek känns ungefär så här:
Min bästa vän
tänkte vara så där ambitiös och klippa ihop en bild med alla mina bästavänner. typ näsan från ida, ögonen från emma, örat från matilda och munnen från frida. men ibland överskattar jag tydligen min ambitiösa sida.
Mina syskon
Emma och Felix. Kunde nog inte få bättre syskon. Någon jag kan skrika på om feminism och att det visst är fint med smink på killar, och någon som jag kan väcka på morgonen när hon ska jobba hela natten <3. kärlek liksom.
Här är vi, för kanske tre år sedan? söta!!!
Detta ångrar jag
Visst kan det hålla mig vaken om nätterna ibland. Visst kan jag förstå hur det var fel. men. ångrar? jagvetinte. 
Jag tror inte att man ska ångra så mycket. Jag vet iallafall att jag har lärt mig mycket av något som jag kanske borde ångra.  
Det här upprör mig
Ojämställdhet. Det upprör mig verkligen.
Det här får mig att må bättre
Att känna mig behövd. glass. en feel-good film. googla snygga män med emma. åka spark. mat. musik. vänskap.
Det här får mig att gråta
sorgliga och fina filmer och böcker. kärlek. musik. ensam mamma söker.
Mina rädslor
spindlar. att bli ensam. att inte känna mig behövd. att gå själv i mörkret.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0