och att våga hoppas på något fint är att skjuta sig i huvudet

november 2009.
jag var på jakt efter den perfekta vinterjackan. såg på ensam mamma söker. ville att något skulle hända. var blondinbellas största fan. gjorde debut i kirunatidningen. undrade hur jag skulle överleva vintern när tillochmed niotillfem undrade samma sak. såg på film, väldigt mycket film. hela tiden. på bio och hos moa och ensam och hos matilda. hela tiden.
och nu då? november 2010.
inser att det aldrig blir sommar igen innan vintern tar slut påriktigt. är uttråkad och går i kylan till frida mitt i natten. klär ut mig till sjöman och dansar tills taxin tar mig hem. avslutar facebook-pauser. är nervös. dricker varm choklad. lyssnar på håkan bästa hellström, mycket. mer på makthaverskan. men mest på feist. ser "i rymden finns inga känslor" på bio och undrar hur det är att bo i rymden. hånar snökaoset i södra sverige. klär mig i paljettlinne och sjunger baby! theere aaint no mooountain hiiiiigh enoooughhh. kommer på att jag inte vet nästan något men att jag känner, tror och tänker och det är helt okej det med. också får jag en specialgjord spotify-lista av lovisa. och temat på den är lite läskigt. men helt okej det med.
och shit. borde göra så här jämt ju. verkar ju nästan som att jag har ett spännande liv. så jag ska fortsätta samla saker på min lista. nu tillexempel ska jag nog göra chokladbollar och se på vänner. första ska jag bara lyssna klart på hästpojken. <3
och det slog mig plötsligt. jag vill bort härifrån. hur skaffar man ett jobb. någon?!?!?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0