2009.

Har fått in önskemål på en års resumé, och följer man inte önskemålen som droppar in kan det få oanade konsekvenser har jag hört. Så. Vi börjar med Januari och slutar med december.
Januari
Hela januari var jag nästintill bosatt i matildas rum, på hennes golv med en annan viss fjällborg. Ätande på en massa goda saker. Hade även godis-chips-dipp-och-cocacola-kvällar med emma. Allt för att gömma sig för kylan lixom.

jag och matilda, charmi as hell.

Februari
Åt mängder med Ben and Jerry's. Inget skämt och ingen överdrift, lovar er. På riktigt, åt stoora mängder. Alla hjärtans dag "firades" med Frida, Ida, Lovisa och Matilda. Vi åt gröna muffins och hackade sönder hjärtan. Också protesterade jag mot våld på stan. Jag var även bjuden på maskerad hos lovisa, var sjöman. Och denna månade fyllde även min hund år. Firades med lyxmat. eh.


Mars
Matilda fyllde sexton. Felix fyllde tio. Madde fyllde också sexton. Det kalasades på, åktes skridskor och fikades.

(lovisas bild.)

April
Bodde i skolarbete, min kära kusin ordnade en spelning med lasse lindh och jag lekte i snön när jag inte gömde mig innomhus.

suddigt men bra. hahahah.
I slutet på denna månade åkte även jag, ida och emma till stockholm. Var så bra, så jättebra. jättejättebra. Kom hem i maj!

Maj
Dom första varma dagarna började smyga fram. När jag inte bodde i no, matte, svenska, so-böcker utnyttjades dessa till fullo. En dag bestämmde jag, lovisa och matilda oss för att grilla. Vi prommenerade runt hela staden för att hitta majs. Sagan fick ett lyckligt slut, Det var så himla gott.
Även denna månad gick min kamera sönder, så jag bjuder på lovisas bild.


Juni
Jag blev tillslut fri från skolarbeten och ångrade mitt gymnasieval. Åkte på korta resor med klassen. Sa hejdå till min klass på vakan, gick ut nian, fyllde år och firade emma som fyllde arton. Hängde på kirunafestivalen. Arbetade hårt som fan (ha-ha). Njöt av solen och fick fräknar. Åt thai i järnvägsparken, prommenerade i ösregn och i solsken. En bra månad!


Juli
Sommaren fortsatte. Jag åkte iväg till stockholm med ida och emma. Hängde på södrabar, träffade sebastian och skrattade med mina kusiner och min moster som förövrigt är den roligaste personen jag känner. typ.
Hemma hängde jag mycket med ida, moa och cecilia. Och matilda och lovisa.

hittade ett av mina favoritställen i stockholm.


Augusti
Önskade mer än något att sommaren inte skulle ta slut samtidigt som moa fyllde sexton och vi firade henne. Jag hängde med matilda och lovisa i parker. Solen sken. Började gymnasiet.

September
Vinkade hejdå till sommare, vinkade hej till hösten och skolan. Åkte till skogen någonstans (kommer ej ihåg) med klassen och fotade. Cyklade mycket med matilda, svängde förbi en nattpicknick efter några timmar i biosalongen.

(lovisas bild)

Oktober och November
Skulle ljuga om jag sa att jag kunde skilja dessa månader åt. Vad gjorde jag? hm.. Fikade på safari, prommenerade, hatade vintern, blev less på mina kläder, ville åka härifrån, började hänga på kirunatidningens möten, lekte jaga och alltmöjligt i skolans korridorer. Allt möjligt. Hade typ svinis. Tittade idol. Lyssnade mycket på the killers. Ville se greas-musikalen och tittade varje dag hur många biljetter det fanns kvar. haha. Hittade min första vinterjacka på flera år. Känns det som. Ja. Lite allt möjligt hände under dessa två månader alltså.

December
Lovisa fyllde sexton (äntligen typ, hehe) och hade maskerad med temat "om jag var du". Jag promenerade dit som mina. Julen närmade sig, såg mycket film. Älskade dirty dancing 1&2. Såg new moon på bio. Firade jul. Firade nyårsafton tills året tog slut. Lovisas bild från födelsedagen:

Tack för mig. Nu ska jag leva 2010, måste ju ha material för en sån här när 2010 är slut. puss.


Kommentarer
Postat av: ida

jag gillar såna här inlägg, synd att det bara är nyår 1 gång per år. haha

2010-01-08 @ 17:50:15
URL: http://ballonghuvud.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0