En helt vanlig lördag

Idag vaknade jag första gången efter nästan fem timmars sömn av min väckarklocka som spelar upp en av elmos alla låtar. Och som vanligt undrar jag snabt för mig själv varför jag har just en av Elmos låtar som väcker mig, jag menar herregud - jag får en hjärtattack varje gång. Måste komma ihåg att byta låt, aja.. nog om det. Jag vaknade alltså kvart över nio första gången och lät mig själv sova fem minuter till innan väckarklockan väckte mig igen. Då var det alltså tänkte att jag skulle kliva upp, äta en sund frukost, tvätta håret och ringa till min vän Matilda som jag sedan skulle vandra med tillsammans till stan. Dock blev det inte riktigt så här utan jag somnade om och vaknade klockan tolv när min far stack in sitt huvud i mitt rum och sa (läs:skrek) "hej". "Hej" sa jag då, och skickade ett sms till Matilda som förklarade att jag vaknade nu och att vi tar staden en annan dag. Sedan gick jag tillbaks till min säng och tänkte för mig själv " jag ska bara vila lite innan jag kliver upp". Jag tror inte ens att jag hann tänka klart den tanken innan jag sov,, igen. Jag ÄR hopplös. Och såklart vaknade jag kvart i tre när min lillebror kom hem från en kompis. Visst det är skönt att sova, men ibland tycker jag faktiskt att mina familjemedlemmar borde ta sig i kragen och väcka mig iaf tolv.
Efter att jag faktiskt vaknat och inte gått och lagt mig igen, tog jag på mig kläder (såklart!) och sedan åkte vi till min farmor och åt middag. Men jag tror att det blev min frukost, eller brunch. För innan det hade jag bara ätit en apelsin. (Jag vet att ni antecknar, bra)

OBS! jag tror jag vet vad som orsakar mina långa sovmorgonar; Om jag kunde drömma, när jag hör din röst och ljudet av ditt hjärta. För varje gång jag har läst någon av de böckerna stannar jag uppe till minst fyra och läser. och samma sak igår kväll (läs: idag tidigt på morgonen) stannade jag uppe till efter fyra och läste. Just nu hållr jag på att läsa "ljudet av ditt hjärta", om ni undrar.

Bara så ni vet så försökte jag faktiskt hitta en passande bild till denna text. men det var svårt!.. så den här får det bli. puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0