jag

Jag känner att jag på något sätt vill berätta vem jag är. Också vill jag gärna veta vilka ni är. Jag började tänka om det är någon söt där ute som har läst min blogg ända sedan start, också började jag tänka vilka ni är egentligen. Någon jag känner? Någon jag vet om? Någon som jag inte vet existerar? Tänk så spännande. Till er nya läsare, jag har faktiskt märkt att det har kommit lite fler på senare tid, så tänkte jag berätta vem jag är. Även till er andra såklart. En person kan förändras så fort att man inte hinner med ibland.
Jag startade den här bloggen för över tre år sedan, kanske tre år och ett halv år sedan. Då var det ganska nytt med bloggar, eller iaf i min värld. Jag läste själv inte några bloggar då och ja, det var helt enkelt väldigt nytt. Nu däremot är det väldigt vanligt med bloggar, som ni säkert vet eftersom ni säkert har en själv? Många bloggare tävlar om läsare och kommentarer. Jag tycker bara det är jobbigt, vem bryr sig om du har trettio kommentarer eller tre eller ingen alls? Även om det är roligt att få en kommentar på det man skriver för att få någonting bevisat....eller bekräftat så är det ändå från grund och botten för min egen skull som jag skriver här. Och jag bara antar att det är så för er andra också. Jag skriver inte här för någon annans skull, bara för att jag gillar att skriva så mycket. jag gillar verkligen att uttrycka känslor i ord.

Om en vecka har jag precis träffat min nya klass för första gången och jag har också just blivit en estet. hur knäppt det än låter. Skulle inte jag vara femton och gå i nian föralltid? Tydligen inte. Hur som helst, om en vecka börjar jag estet bild och det är helt sjukt. Jag är inte ett dugg bra på att rita, men jag tänker att jag bara kan byta ut orden jag gillar att skriva till färg på ett papper. 
Annars är jag en ganska flummig prick som gillar randiga tröjor, och gjorde det innan det blev någon slags "fjortis-trend" i min lilla håla till stad. Det värsta som kan hända (förutom att jag förlorar dem jag bryr mig om) är att jag bli kvar här och lever ett vanligt svenssonliv. (Nästan) Allt annat välkomnar jag med öppna armar. Nu ska jag gratta min söta morfar som fyller 81, grattis! 

Kommentarer
Postat av: Amanda

Hej hej! Ja, du vet ju iallafall att jag läser din blogg! Och jag säger bara att börja estet (musik då, men ändå)är bland det bästa val jag har gjort! Säg åt emma att hon måste bli frisk, hon kan ju inte vara sjuk sista veckan av sommarlovet! :)

2009-08-17 @ 21:27:15
URL: http://filosofiskt.blogg.se/
Postat av: Patricia Klinteberg ❤

svar: hahahaha! :D men jag tycker då det låter som en rätt go morgon ändå! :) kanelbullar är ju SUPERGOTT!

2009-08-17 @ 22:33:06
URL: http://parisia.blogg.se/
Postat av: Patricia Klinteberg ❤

svar: ohja, jag ger din morgon 10 poäng också! :D fint som snus!

2009-08-17 @ 22:46:16
URL: http://parisia.blogg.se/
Postat av: Joh

estetgenen finns i släkten , jag började också på estet bild , när jag började gymnasiet.. visserligen hoppade jag av ... men det hade andra orsaker.. kreativa generna finns alltid kvar.. oavsett om det gäller foto , bild , textil , trä , metall eller att skriva :) Lycka till /Faster Joh

2009-08-18 @ 09:07:31
Postat av: jag

Joh: tack så mycket.

2009-08-18 @ 13:16:10
URL: http://losemyselftoyou.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0