I teorin är det lätt det finns någon för alla, men säg det till dom som blir kvar

För några dagar sedan fick jag Lasse Lindh skivan i brevlådan, ni vet den som jag berättade om tidigare ? Och ni vet det dära häftet som brukar vara med i varje skiva, här var det som en affisch. Och på baksidan av affischen fanns det några rader skrivna av ingen annan än Lasse Lindh om vad han tycker om varje låt och sånt. Om du skär (en av mina favoriter) skriver han så här:
"Jag har alltid varit förtjust i det som inte är perfekt. En frisyr som blåst bort. Kläder som hamnat på sned. smink som runnit. "  (osv) Det står ju såklart mer, men jag råkar tycka att dom där raderna är fina. Lasse skriver så fint.
Jag förstår mig inte på folk som kan säga att musiken, instrumenten är viktigare än själva texten. För mig är texten i en låt tusen gånger viktigare. Bara för att den kan vara så fin. Och jag kan ju inte låta bli att hålla med Lasse lindh till hundra procent om det där med en frisyr som blåst bort. ahahaha.
peace out!

Kommentarer
Postat av: Amanda

Tror att jag och Emma har spelat sönder din skiva under natten O;)

2009-04-17 @ 22:02:29
URL: http://filosofiskt.blogg.se/
Postat av: Kristin

Men om musiken och instrumenten inte är viktigare än texten kan man lika gärna strunta i att lyssna på artisters låtar och istället bara läsa deras texter? Eller bara hålla sig till dikter. Du kan tycka om en låt som har världens finaste instrument och musik men ingen vidare text. Men däremot tror jag inte att du tycker om världens finaste text som skriks fram av någon som inte kan sjunga med buller i bakgrunden.

2009-04-18 @ 16:31:18
Postat av: jag!

Kristin: Självklart kan man tycka om en låt enbart pga instrumenten, men jag råkar tycka att en fin text är bättre än en dålig text och bra instrument. :) Jag vill inte bara läsa texterna som dikter för jag gillar texten mer som låt kanske, alltså gillar att höra när någon sjunger den. Men självklart är instrumenten också viktiga i vissa låtar. självklart. Men jag tycker att det är viktigt att texten kan sända ut något budskap. :)

2009-04-18 @ 19:05:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0