hej vänner!

Jag har just pratat i telefon med min vän Frida, hon är söt! Nu hade jag tänkt att läsa vidare på en av mina nya böcker. Men eftersom att minnet sviker så kommer jag inte ihåg vad just den boken heter, så ni får bara veta att jag ska läsa en bok! och jo! jag kom och tänka på en sak när jag satt och åt, alla dessa fördommar som  ALLA av oss har. jag kan inte säga en människa jag känner i världen som jag tror är fördoms fri. Jag kallade mig själv fördomms fri där ett tag men det är jag inte. Självklart har jag också fördommar, men ibland tänker jag varför? Egentligen fattar jag inte men det är väll något man har vuxit upp med.(?) Gubbar med stor mage, smuttsiga kläder och en kamera i handen på ute badet är pedofiler (men nej så behöver det inte alltid vara!) Tjejer med för mycket smink, blekta jeans och rysligt blonderat hår, ja dom är fjortisar. Men vad vet vi? Dom kanske bara tycker det är fint? Det är så himla mycket vi tror att vi vet om en person när vi egentligen inte har en arning om hur han eller hon är, men ändå bilda man sig en uppfattning. Som om kläderna säger allt om en person.(?)

Ett diplom till alla som orkade läsa!

puss!


Kommentarer
Postat av: Klara

jag fick diplom!

2008-07-29 @ 21:36:00
URL: http://jagochklara.blogg.se/
Postat av: jag

Grattis Klara!

2008-07-29 @ 23:27:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0